یقین دارم تو می آیی-قرار بود که من، با قرار تر باشم

می نویسم برای مردی که چهارگوشه قلبش شکسته است

یقین دارم تو می آیی-قرار بود که من، با قرار تر باشم

می نویسم برای مردی که چهارگوشه قلبش شکسته است

خدایا تا جوانیم شیرینی عدالت مهدوی را به ما بچشان

سلام دوستان خوبم.شاید بارها شنیدیم و خوندیم نامه ی مولا امیرالمومنین (ع) رو به مالک اشتر.

نمیدونم تا چه حد به مفاهیم والای این سخنان گوهر بار مولا توجه داریم اما من به شخصه هربار که به خطبه یا نامه ایی از مولا میرسم ،خداروشکر میکنم که به شیعه ی مولا منتسب هستیم.(هرچند که خیلیهامون اول از همه خودم فقط همین انتساب رو یدک می کشیم)

اینجا یه قسمت از سخنان مولا درنامه شون به مالک اشتر رو مرور کردم .اگه هر کدوم از ماکه گره گشای بخشی از مسائل مربوط به دیگران هستیم اون رو سرلوحه ی کارمون قرار بدیم ،به اعتقاد قلبی من خیلی از مشکلات امروز جامعه مون حل میشه.


قابل توجه همه ی اونایی که مدیرن یا میخان مدیر بشن.کمی تامل لطفا.لطفا



مبادا سرمستى حکومت تو را از رسیدگى به آنان بازدارد، که هرگز انجام کارهاى فراوان و مهم عذرى براى ترک مسوولیتهاى کوچک تر نخواهد بود، همواره در فکر مشکلات آنان باش، و از آنان روى برمگردان، به ویژه امور کسانى را از آنان بیشتر رسیدگى کن که از کوچکى به چشم نمى آیند و دیگران آنان را کوچک مى شمارند و کمتر به تو دسترسى دارند، براى این گروه از افراد مورد اطمینان خود که خداترس و فروتنند انتخاب کن، تا پیرامونشان تحقیق و مسائل آنان را به تو گزارش کنند. سپس در رفع مشکلاتشان بگونه اى عمل کن که در پیشگاه خدا عذرى داشته باشى، زیرا این گروه، در میان رعیت بیشتر از دیگران به عدالت نیازمندند، و حق آنان را بگونه اى بپرداز که در نزد خدا معذور باشى، از یتیمان خردسال، و پیران سالخورده که راه چاره اى ندارند. و دست نیاز برنمى دارند، پیوسته دلجویى کن که مسوولیتى سنگین بر دوش زمامداران است. اگرچه حق، تمامش سنگین است اما خدا آن را بر مردمى آسان مى کند که آخرت مى طلبند، نفس را به شکیبایى وامى دارند، و به وعده هاى پروردگار اطمینان دارند



رمضان است و تو هستی و من....الحمدلله

پیامبر(ص) می فرماید: «ماه رمضان برترین ماه سال قمری است.» هم چنین در جایی دیگر ایشان فرموده : «مهدی(عج) سید و آقاست.»

اگر امروز امام مهدی(عج) برترین و کامل ترین انسان روی زمین است و ماه رمضان هم بهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد. اگر ماه رمضان، ماه ویژه سیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندی خاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه ای باشد.

در ماه رمضان سه نوع رابطه است:

• پیوند امام مهدی(عج) و ماه رمضان،

پیوند سلوک عبادی و معنوی ما در ماه رمضان با امام مهدی(عج)،

• رابطه سه گانه، یعنی رابطه ویژه امام مهدی(عج) با ما در ماه رمضان.

 

صدای آمدنت را به گوش ما برسان

زمان غیبت ما را به انتها برسان

 اگر چه بهر ظهورت نکرده ام کاری

بیا و بر لب ما فرصت دعا برسان

 کنار تربت زهرا به وقت نافله ات

دعای خویش به یاری این گدا برسان

 نوشته ام به وصیت اگر میسر شد

بیا و مرده ما را به کربلا برسان